۱۳۹۷ بهمن ۱, دوشنبه

ویژگی های کانکس نگهبانی

هر سازه ای با توجه به نیاز مصرف کننده بایستی دارای ویژگی های منحصر بفردی باشد که کانکس نگهبانی با توجه به نوع فعالیتش دارای اهمیت زیادی بوده چرا که امنیت یک سازمان یا ساختمان و همچنین هماهنگی ورود افراد به فعالیت نگهبان وابسته بوده. به همین خاطر سازه یا کیوسک نگهبانی بایستی بگونه ای باشد که شخص نگهبان بیشترین دقت را در کار خود اعمال نماید.از این رو ویژگی های اصلی این سازه ها که می بایست حتما در آنها رعایت شود را در ادامه برسی خواهیم نمود.
دید مناسب: از این رو دید مناسب به عنوان اولین ویژگی در یک کانکس نگهبانی آورده شده که مهمترین وظیفه شخص نگهبان بوده و می بایست زمانی که شخص در آن مستقر است بتواند تمامی بخش های ورودی و خروجی و تمامی افرادی که در آنجا تردد دارند را تحت نظر داشته باشد. بدین منظور پیشنهاد می شود از شیشه های رنگی و یا ستون هایی با عرض زیاد که باعث ایجاد نقطه کور در گوشه های کانکس نگهبانی می شود پرهیز گردد.

ابعاد سازه ای : بسته به تعداد افراد مستقر این ابعاد متفاوت بوده اما اگر فقط یک نفر در داخل سازه مستقر است کمترین ابعاد پیشنهادی 2*2 متر یا 1/5*2 متر بوده تا اگر سیستم مانیتورینگ و دوربین مداربسته نیز وجود دارد ، بتوان همه آنها را در این سازه نصب نمود. اما اگر فضا جوابگو باشد می توان از ابعاد بزرگتر کانکس نگهبانی مانند 2*3 متر و یا حتی بزرگتر نیز استفاده کرد.
شکل ظاهری کانکس نگهبانی:در این گزینه نیز نوع فعالیت و محل نصب بسیار تاثیر گذار است چرا که در هنگام خرید کانکس با گزینه ها و طرح های مختلفی روبرو هستیم و می بایست بنا به نوع نیاز یکی از آنها را انتخاب کنیم. اما بهتر است رنگ و طرح آن با نوع فعالیت مجموعه همخوان بوده و اگر نیاز باشد درخواست پلان اختصاصی از تولید کننده برای خرید کانکس نگهبانی بدهیم تا پس از نصب در محل هیچ گونه نقطه کور یا خارج از دیدی وجود نداشته باشد.
امکانات داخلی کانکس نگهبانی: بصورت عمومی دارای سیستم روشنایی ، کلید و پریز های برق بوده ، همچنین می توان با تهیه و نصب یک کولر اسپیلت گازی سرمایش و گرمایش فضای داخلی آن را نیز تامین نمود.همچنین جزئیات بیشتر مانند پرژکتور برای دید در شب ، زنگ آژیر خطر و مانیتور متصل به دوربین نیز بنا به نیاز می توان درون کانکس نگهبانی نصب نمود.