۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۷, سه‌شنبه

نقشه های مورد نیاز برای ساخت کانکس

اینبار میخواهیم روش و راهکار های ساده ای رو برای ساختن یک سازه پیش ساخته یا همون کانکس بهتون معرفی کنیم. قبل از هرچیزی در ابتدا به نقشه یا پلان کار نیاز هستش که بدونیم دقیقا چه کاری میخواهیم انجام بدیم که اگر کمی خلاقیت به خرج داده و یکم هم توو این زمینه دستی بر آتش داشته باشیم خودمون می تونیم دستی نقشه ها رو بکشیم ولی یه راه ساده ترشم اینه که انواع این پلان ها رو از صفحه نقشه کانکس که در سایت راکو قرار داده دانلود و مورد استفاده قرار بدیم. خوبی اونا هم اینه که توسط تولید کننده کانکس طراحی و ترسیم شده که خب همه خطاها و جوانب کار سنجیده و با خیال راحت می شه ازشون برای ساخت استفاده کرد.
نقشه های مورد نیازی که برای ساخت کانکس باید داشته باشیم عبارتند از
1. پلان یا همان نقشه دید از بالا با برش عرضی که اطلاعات اصلی مانند محل ورودی و بازشو ها ، چیدمان داخلی فضا ها ، ضخامت دیواره ها و همچنین ابعاد اصلی هر فضا را داخل کانکس به ما نشان داده ضمن اینکه طول عرض پشت تا پشت کار را نیز مشخص می کند.
2. نمای روبرو که ارتفاع و همچنین جزئیاتی مانند محل قرار گیری درب و پنجره های کانکس را مشخص می کند
3. نمای جانبی که میزان شیب سقف و محل قرار گیری پنجره های عرضی در آن مشخص شده را نشان می دهد
توو مرحله بعدی باید بریم سراغ تهیه موادی لازم که این کار تا حد زیادی می شه گفت سلیقه ای هست چرا که امروزه بازار مصالح اولیه اونقدر گسترده و دارای تنوع هستش که خیلی از جزئیات رو میشه جایگزین هم کرد که البته قیمت های مختلفی رو هم داشته و در نهایت بودجه کلی کار رو هم تغییر میده. فقط نکته ای که نباید فراموش بشه اینه که موقع خرید به نقشه کانکس مورد نظر توجه داشته و بهتره قبل در خانه از روی پلان برآورد مقدار مصرفی هر نوع را مشخص کنیم تا موقع خرید دچار سردرگمی نشیم. بطور مثال طول سازه می تونه ابعاد آهن های مورد نیاز و ابعاد پنجره ها هم می تونه کلیت محل های نورگیر ما رو مشخص کنه.
خب حالا که هم نقشه و هم مصالح رو داریم باید دنبال یک متخصص ساخت یا به قول معروف یک کننده کار باشیم که اگر مطابق نقشه عمل کنیم ساخت کانکس اونقدر ها هم کار پیچیده و نیاز مند دستگاه های پیشرفته ای نیست . البته ممکن است چون تجربه اول ماست در هنگام ساخت با کمبود برخی از قطعات که ناشی از برآورد اشتباه اولیه ما بوده بشیم و بخاطرش چند بار به بازار مراجعه کنیم اما این کاملا طبیعی است و جای نگرانی وجود نداشته چرا که وقتی در نهایت سازه به پایان برسد و در آن ساکن شویم تمام خستگی و مشکلات ساخت کانکس را فراموش خواهیم کرد.