۱۳۹۷ شهریور ۱۲, دوشنبه

کانکس های برجک نگهبانی

در برخی مواقع جهت برقراری امنیت بیشتر در یک مجموعه بخصوص مجموعه هایی که دارای وسعت خیلی زیادی باشند از کانکس برجک نگهبانی استفاده می شود که با ظهور دوربین های مدار بسته کمی از از کاربرد آنها کاسته شده چرا که این دوربین ها به کمک سیستم مانیتورینگ بخوبی می توانند مساحت خیلی زیادی را تحت شعاع نظارت قرار دهند.
اما باز با این وجود کماکان در بسیاری از ممجموعه ها خصوصا پادگان های نظامی مرزی استفاده از کانکس برجک نگهبانی یک ضرورت بوده چرا که شخص نگهبان علاوه بر وظیفه نظارت وظیفه اجرایی و حفاظتی نیز داشته که در صورت نیاز باید وارد عمل شود.
مشخصات و ابعاد مورد نیاز جهت ساخت این سازه ها کاملا به محل استفاده و وسعت مجموعه داشته بطوری که در برخی موارد ارتفاع 2 الی 3 متری جوابگوی نیاز بوده و در برخی موارد ارتفاع کانکس برجک نگهبانی از 10 متر نیز ممکن است تجاوز کند.آچه در همه آنها مشترک است یک فونداسیون به همراه ستون های اصلی که سازه را در ارتفاع نگاه داشته و یک دستگاه پله جهت دسترسی از زمین به بالای برجک می باشد. در نهایت بر روی صفحه ایجاد شده یک کانکس در ابعاد های مختلفی که ممکن است مورد نیاز باشد نصب گردیده و دیده بان در آن مستقر می گردد.
این سازه ها توسط کانکس راکو یا همان گروه مهندسین راه کوشش منطبق بر شرایط اقلیمی و نیاز خریداران طراحی و توسط مهندسین مجری به مرحله اجرا می رسد. تاکنون نمونه های بسیاری برای کارخانه جات تولیدی و مجموعه های نظامی از این نوع کانکس برای برجک نگهبانی و دیده بانی به مرحله اجرا رسیده است.البته نمونه های امروزی دارای تفاوت های زیادی با نوع سنتی آنها بوده که از مهمترین آنها دارا بودن عایق حرارتی در جداره های دیواره و سقف این سازه ها بوده تا بر اثر تابش مستقیم خورشید یا سرمای شدید زمستان ، شخص نگهبان را در وضعیت مطلوبی قرار دهد.